Tuesday, January 24, 2012

hobi

SELASA ,
24 JAN 2012 ,
8.36 PM ,

sekarang saya lebih gemar membaca buku motivasi diri dan buku berkaitan dngan buku sejarah ? kenapa ? saya pun tak tahu kenapa saya suka baca buku itu .. sekarang saya baru ada 3 buah buku .. sebab baru nak mula membaca buku pasal ini kan .. baca novel ? makin kurang .. saya pun tak tahu kenapa tak berapa nak suka baca novel .. pelikpelik .. ==' sekarang suka baca buku motivasi , mungkin sebab saya ingin belajar dan mengenal sebuah kehidupan saya dan orang sekeliling saya .. mengenal orang sekililing memang agar sukar .. sebab kita tak tahu macam mana sikapnya .. masa silamnya .. semua itu kita tak tahu .. bukan itu sahaja , dapat memupuk keyakinan diri , dapat mengawal perasaan , dapat berkomunikasi dengan baik .. bukan semua orang dapat melakukan ini semua .. sebab manusia di muka bumi ini tidak sempurna .. hanya-NYA sempurna .. iaitu ALLAH SWT .. manusia hanya mampu menjadi yang terbaik .. bukan menjadi yang sempurna .. betul takk ? saya juga dapat memotivasikan diri saya .. tabah menghadapi cabaran hidup .. tidak mudah melatah dengan situasi yang negatif .. dan saya akan berusaha untuk menjadi yang terbaik .. dan boleh membanggakan keluarga saya .. dengan buku ini lah saya belajar mengawal situasi .. berfikir dahulu .. tidak cepat melatah .. buku ini seolah memberi semangat kepada saya .. semoga saya menjadi yang terbaik .. INSYAALLAH .. ;)




No comments:

Post a Comment