Sunday, May 15, 2011

SAHABAT !

sejak aku kecil lagi ..
aku di ajar satu perkataan ..
perkataan yang sangat bermakna dalam hidupku ..
iaitu SAHABAT !
tanpanya disisiku ..
seakan aku berjalan sebelah kaki ..
tanpa imbangan yang kukuh ..

sahabat yang sejati ..
sahabat yang sanggup berkongsi segala suka dan duka ..
berkongsi kegembiraan ..
berkongsi kedukaan ..
bukan sahabat yang hanya berkongsi kegembiraan ..
pabila dalam kesedihan ..
dicampaknya begitu sahaja ..
bagai tin yang kosong ..
terbiar di tengah jalan ..

KINI ..
aku telah menemui sahabat sejatiku ..
merekalah nyawaku ..
merekalah tempat bergantungku ..
merekalah tempatku meluahkan perasaan ..

tanpa mereka ..
aku pasti tidak kenal erti gembira ..
tidak tahu bagaimana cara ketawa ..

KAWAN ..
terima kasih kerana tidak jemu berada disampingku ..
yang serba kekurangan ..
terdapat cacat cela sana sini ..
terima kasih kerna sudi menjadi pendengar yang setia ..
ketika aku memerlukannya ..
terima kasih untuk segala-galanya ..
aku terlalu sayang anda semua ..
ikatan yang suci ini ..
janganlah dileraikannya ..
biarlah ia tersimpul kemas ..
di dalam hati kita ..

I LOVE YOU SO MUCH,FRIENDS !


2 comments:

  1. wah kau ! gdik kan . bikin tacink je .

    ReplyDelete
  2. haha .. manada lah .. aku teringat kawan kawan aku bila buat benda nih .. ;)

    ReplyDelete